BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

**friendship never ends**



~ Rama -rama ~

Saturday 11 June 2011

andai itu takdirnya..

ajal maut tidak mngenal umur...tmpt dan masa....tidak hanya insan sakit..brumur akan dijemput-Nya trlbih dahulu....kita yg sihat pun sma jgk.,..andai takdir Tuhan membataskan umur ku sehingga waktu itu cuma..aku terima dengan redha...jodoh pertemuan di tgn Tuhan..rezki dtgn Tuhan...ajal maut pun Tuhan yang tentukan...kita hanya merancang Tuhan yang menentukan...takdir setiap manusia sememangnya begitu...setiap yang hidup pasti akan menemui mati... setiap pertemuan adanya perpisahan..dan perpisahan yang hakiki di ant makhluk Allah adalah prpisahn roh dri jasad...prpisahan insan dari khidupan duniawi..cuma aku berdoa dan berharap msih dberi ksempatan untk memohon maaf kepada semua makhluk ciptaan-Nya..trutamanya kpda keluarga..ibu bapa..saudara mara dan sahabt handaI.... andai diri ini adalh mmbuat salah dan silap...andai ada diri ini terkasar bhs...andai diri ini mngecewakan...aku juga berharap msih ada ruang taubat Allah bukakan untuk aku...aku...sudah 20 tahun aku hidup di dunia..mngenali dunia ini..bnyk dosa yg aku buat...dgn sesama mnusia..pda Allah..trutama dlm bab mgerjakan rukun Islam....mlaksanakan amar makruf nahi mungkar....hmm..:(

jika msih ada masa trluang....selagi boleh...aku ingin mghbskn waktu brsama insan2 yg aku syg.....dgn kluarga...dgn semua...aku ingin penuhi sgala impian mereka..aku ingin mnjadi anak yg solehah...dan jika aku msih dberi pluang untk mnjadi seorang isteri..aku ingin mnjdi insteri yang solehah...meraka lah harta yang aku ada...harta yang paling berharga dari wang ringgit....aku ingin mrealisasikan impian mereka selagi aku trmampu..aku ingin mmbahagiakan selagi mana aku berdaya...itu janjiku pda diriku.. aku ingin menyaipakn diriku dgn bekalan ke dunia sana...khidupan yg hakiki....jika aku sudah tiada..aku xmahu mlihat org yang aku syg mgalirkan air mata mgiringi pemergianku...aku ingin mreka redha...jika mereka sygkan aku..terima lah pmergianku..krn syg2 mreka padaku..Allah lbih lgi myayangiku...


0 comments: