BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

**friendship never ends**



~ Rama -rama ~

Thursday 6 October 2011

buat semua insan yang mengenali diri ini..

kata maaf memang sukar untuk di ungkapkan oleh manusia..
memohon maaf atau memaafkan orang lain tentu amat sukar bukan...
sejauh mana ego kita bertahan daripada memohon maaf @ memaafkan insan yang lain??

buat kawan2 @ sesiapa saja yang mengenali diri ini...minta maaf banyak2 atas semua salah dan silap yang terlalu banyak aku lakukan sma ada dengan sengaja atau tidak...terutama dalam bab2 bergurau....kawan2....kalian adalah insan yang membuat aku bhagia di sini...memberikan ketenangan kpda aku...yang aku anggap seperti keluarga aku sndiri...aku amat memerlukan kalian tika aku brjauhan dgn org2 yg aku syg...kalian penyeri hidup aku...aku xtau nk ucapapa lgi..cuma kata maaf yg mampu aku ungkapkan....maaf dri hujung kaki hgga hujung rambut...

kawan...aku tau...terlalu bnyk kekhilafan diri yang aku lakukan...aku smakin hnyut dlm prmainan dunia...aku alpa...lalai...aku lupa pda dri...aku lupa pda amanah yg aku pikul...

sahabat (siti aisyah bt ishak)....maafkan aku..andai ada kalanya aku trlalu degil....kdg2 aku trlalu ego...ego dgn bnda yg aku sndri pun tak pasti.....maafkan aku jika aku trlalu mnyusahkan..dan myakitkan hatimu.. maafkan aku jika adakalnya aku trlalu mementingkan diri aku sndiri..aku xpnh brsyukur ada nya kamu di sisi aku...shabat yanag trlalu myayangi aku..maafkan aku andai ada msa nya aku mmbiarkan drimu keseorangan....aku cuma mahu kmu tahu..apa2 pun yg blaku ant kita..aku tetap myayagi kamu...kamu kluarga yg aku ada di sini..drimu lah peneman setia d saat aku gembira dan brduka...maafkan aku sahabat....andainya aku ditakdirkan khilangan kmu..aku mmg xkn pnh mndapat galang ganti ketiadaan mu...aku syg kmu.. aku xkn pnh mlupakan saat bhgia aku brsma kmu... sudah 2 thun kta brsma..dan aku xpnh mlupakan semua...

insan yang pernah menyayangi aku...
maafkan aku tak pernah meghargai kasih syg yg kau pernah berikan pda aku..maafkan aku krn mnsia2kn hidupmu yg tulus menyayangi aku...aku cuma doakan drimu bhagia....aku berhrp..kmu akn brtemu dgn insan yg lebih baik dan sempurna...maafkan aku..xbisa mmmblas cinta mu...aku xkn pnh lupakan sgala yg telah engkau brikan pda aku...

orang yg aku syg...maafkan aku..jika ada kalanya aku tak pernah mghargai semua yg kmu brikan pda ku...aku xpnh brsyukur apa yg Allah brikan kpada aku...apa yg Allah hadirkan dlm hidupku...aku tdk pernah mensyukuri nikamat yang Dia beri...aku xpnh mghargai khadiran kmu di sisi aku.. aku trlalu alpa...maafkan aku jika aku pernah mengasari kmu....maafkan aku jika aku pernah mngecewakan mu...maafkan aku andai kata seketika dulu aku pernah menduakan kasihmu....maafkan aku...jika suatu saat hatimu trbuka untuk insan yg lain..aku rela mlepaskan mu..andai itu yg trbaik buatmu..aku cuma mahukan drimu bhagia....aku bukan lah yg trbaiik utk kmu...crilah seseorng yg mampu mmbahgiakan mu.....yg mampu mghargai drimu sbagaimana kmahuan mu....cri lah yg dpt seseorang yg lbih smpurna dri aku...

buat kedua ibu bpaku...
mak..ayah...maafkan sya...sya cuma mampu meluahkan di sini saja..maafkan sya andainnya sya tidak mampu berdepan dengan kalian....mak..ayah....sya xpnh mengungkapkan rsa syg..rsa rindu sya trhdp kalian....tpi mak ayah....smnjak  rindukan kalian...hidup brjauhan dgn kalian...sya mmg sgt2 rindukan mak..rindukan ayah..tiap hari......tiap saat....kdg2 sya xmampu nk tahan...sya syg mak..ayah....syg sgt2...syg dri semuanya...sya xmampu nk ungkapkan semua itu bila brhadapan dgn mak ayah...sya mintak maaf mak ayah..andai slama ini sya ada trkasar bhsa...trkasar tingkah laku...sya sdar...sya anak yg agak degil buat mak dan ayah....tpi mak ayah....sya ttp sygkn mak ayah...sya xde insan yg lbih pntg lgi dlm hidup sya kecuali mak ngn ayah....mak ngn ayah lah satu2nya dlm hidup sya..tiada pganti...andai mak ayah tahu bgaimana prasaan sya ktika trpaksa brjauhan dgn mak ngn ayah....mak...ayah...maafkan sgala\a salah dan silap sya...halalkan semua kasih syg yg telah kalian brikan trhdp sya slama ini...didikan mak ayah dlm hidup sya slama ini xpnh mgatasi apa yg insan lain pnh brikan kpda sya...halalkan segala didikan, makan..minum..kasih syg..perhatian dan segala pgorbanan yg mak ayah brikan kpda sya slama ini.....sya xkn pnh lupakan sgala jasa mak dan ayah...sya bangga ada mak dan ayah seperti mak dan ayah sya.........wlupun sesibuk mana kehidupan mak ayah dgn krjaya..mak ayah xpnh nak mgabaikan kami adik beradik....wlu sesuntuk mana pun hidup mak dan ayah...mak dan ayah xpnh nk membiarkan kmi brlapar....wlu sesusah mana pun hidup mak dan ayah..mak ayah xpnh nak membebankan jidup kmi dgn kesusahan itu...mak ayah akan cba shabis baik untuk membuatkan kmi slesa dan bhagia....kmi je yg xbrsyukur ada mak ayah seperti kalian...maafkan kmi mak...mak ayah...mak ayah tau tak apa hrpn sya??? sya nak bhagiakan mak ayah seperti mak ayah org lain....klu boleh....lebih lgi dri itu...sya xnk lgi biarkan mak dan ayah susah....sya nak lihat adik2 brjaya....dan sya brharap sya dbri peluang utk semua itu....dan satu lagi mak....sya brhrp sgt2...sya dpt raikan ulang tahun ke 20 sya thun ni(2011) brsma mak..ayah dan adik2....spt dulu2 lgi....dh 2 thun sya xbrkesempatan mraikn brsma kalian....dan hrpn sya pda thun ni..sya nk bhagia brsma kalian d saat akhir hidup sya...sya cma nak kalian sja....sya syg kalian..syg sgt2...

buat mak ayah mertuaku...
min cuma dpt mohon maaf dri kalian jika selama ini min bnyk mmbuat salah dan silap...apa yg min tau...min bnyk myakiti hati mak ayah dgn sgaja dan tdk sgaja..maafkan min. maafkan min jika min bukan lah calon2 menantu pilihan dlm kluarga mak dan ayah...andaikata min dh tiada..hrp mak ayah dpt brikan yg trbaik buat abg man...min ikhlas syg kan dia...tiada niat lain dlm hidup min utk brsma dia...min ikhlas ingin mmbahgiakan abg man...mmbahgiakan mak ayah jugak..min mintak maaf bnyk2...min syg kan mak ayah....cma min xmampu nk ungkapkan rsa syg itu....min bhagia dgn semua yg mak ayah dh bri...dh trlebih dri yg spatutnya...maafkan min..mak ayah...

buat abg dan adik2 ku yg trsyg...
sya syg kalian....sya prlukan kalian utk myerikan hidup sya..hidup mak ayah...andai kata kalian tiada..sunyilah hidup sya...
-abg,,,sya minta maaf andai ada mda nya sya trlalu kurg ajar..dan xpnh hormat abg sbgai adik bradik paling tua dlm kluarga...andai tiba saat nya untk sya pergi....abg jaga lah mak ayah baik2....bhagikan mreka...sya xmampu nk bhgiakn mreka...maafkan sya...abg....satu lagi prmintaan sya...jaga adik2 baik2....klu boleh pastikan mreka brjaya semua...brjaya mnjdi org yg sempurna dan brguna...cma mreka yg kita ada...

maafkan sya  semua nya..sya sygkan kalian....sya cuma doakan semuanya dirahmati Allah//sya doakan kalian bhagia slalu...

*kpda sesiapa yg trjumpa nota ini....n andai kata diri ini sudah tiada.....harap dapat memberi nota ini kpada mreka yg brkenaaan.....sy amat mghargainya.....


salam syg buat semua....muahhh...

0 comments: